luni

INVITATIE LA CONFERINŢĂ - DREPTUL LA VIAŢĂ AL PERSOANEI UMANE ÎNCEPÂND DIN MOMENTUL CONCEPŢIEI

LIGA STUDENŢILOR DIN UNIVERSITATEA DE ŞTIINTE AGRICOLE ŞI MEDICINĂ VETERINARĂ, în colaborare cu
UNIVERSITATEA DE MEDICINĂ ŞI FARMACIE IAŞI
FACULTATEA DE TEOLOGIE ROMANO – CATOLICĂ IAŞI
FACULTATEA DE TEOLOGIE ORTODOXĂ IAŞI
FACULTATEA DE FILOSOFIE ŞI ŞTIINŢE SOCIAL – POLITICE IAŞI
ASOCIAŢIA FAMILIA ŞI VIAŢA ROMAN

ANUNŢĂ CONFERINŢA CU TITLUL

DREPTUL LA VIAŢĂ AL PERSOANEI UMANE ÎNCEPÂND DIN MOMENTUL CONCEPŢIEI
CARE VA AVEA LOC MARŢI, 16 MARTIE, DE LA ORA 19.00, LA INSTITUTUL DE AGRONOMIE, ÎN AMFITEATRUL A2 INSTITUT
INVITAŢI:
●Prof. Dr. Vasile Astărăstoae, Rector al Universităţii de Medicină şi Farmacie Iaşi, Preşedinte al Colegiului Medicilor din România – Bioetica: dreptul la viaţă versus libertatea procreaţiei
●Preot Prof. Iosif Enăşoaie, Facultatea de Teologie Romano – Catolică, Iaşi – Sacralitatea vieţii şi protejarea ei încă din momentul concepţiei
●Preot Prof. Ioan Cristinel Teşu, Facultatea de Teologie Ortodoxă, Iaşi - Avortul şi metodele artificiale de contracepţie – încălcări ale dreptului sfânt la viaţă
●Dr. Dodun Ana, Medic Obstetrică şi Ginecologie, Asociaţia Medicilor Catolici, Iaşi – Consecinţe nocive grave ale avortului şi ale metodelor artificiale de contracepţie. Efecte avortive ale metodelor artificiale de contracepţie
●Prof. Maria Gherghel şi Consilier familial Iuliana Petruţ, Asociaţia Familia şi Viaţa, Roman – Metodele naturale de planificare familială (bazate pe modalităţi de identificare a perioadelor fertilă şi nefertilă) - alternative la metodele artificiale de contracepţie
●Drd. Augustin Cezar Vieru, Facultatea de Filosofie şi Ştiinţe Social – Politice – Omul este persoană umană din momentul concepţiei – argumente din ştiinţă, filosofie şi religie
Precizare: Metodele naturale (bazate pe modalităţi de identificare a perioadelor fertilă şi nefertilă) nu sunt dăunătoare sănătăţii şi nu costă nimic. Metodele naturale sunt şi morale (nu sunt păcate) cu două condiţii: dacă dacă se recurge la ele după căsătorie şi dacă soţii au un motiv serios (întemeiat) pentru a amâna sau a evita concepţia unor noi copii. Dacă soţii recurg la metodele naturale fară a avea un motiv serios, atunci devin şi ele păcate. Dar metodele artificiale de contracepţie (atât cele care au acţiune avortivă, cât şi cele care împiedică efectiv concepţia), pe lângă faptul că au efecte nocive grave asupra sănătăţii, sunt şi păcate chiar dacă soţii ar avea motive pe care le-ar putea considera întemeiate (cu excepţia câtorva cazuri singulare când e neapărat necesar să fie folosite cu alt scop, nu cu scop contraceptiv, iar efectul contraceptiv survine ca un efect secundar).
Despre acest lucru sunt informaţii detaliate pe parcursul acestui blog.